Leuke verpakkingen

Misschien raar om hier een artikel over te schrijven maar toen ik mijn Lush aankopen opende, realiseerde ik me dat ze hun producten op een best bijzondere manier verpakken. Ieder product gaat namelijk in een apart geel, recyclebaar (!) zakje en deze zakjes gaan in een kartonnen tas die ook makkelijk te recyclen is. Het is altijd leuk om deze dan thuis weer uit te pakken als een soort cadeautje voor jezelf.  Nou legt Lush heel erg de nadruk op het milieu wat hun verpakkingen en producten betreft, maar toen bedacht ik me dat er bij bijna ieder product wel goed wordt nagedacht hoe het verpakt wordt. Dus leek het me leuk om de bijzonderste op te zoeken en te laten zien. Kijk verder voor nog meer mooie verpakte producten.
Tumblr_l88yisd8gg1qay1a9o1_500_large


Benefit weet zijn producten ook altijd stijlvol te verpakken. Neem nou de blushes die altijd in een schattig kleurrijk doosje zitten. Ze zijn alleen al leuk om te hebben vanwege de leuke doosjes. Er zit ook nog een vierkant kwastje boven op de blush, iets wat ik zelf minder fijn vind want wanneer je deze wil gebruiken zit alles onder de blush. De blushes zelf zijn erg mooi! Ik heb de coralista ooit gekocht, helaas zijn ze best prijzig.

Too faced is net zo'n merk als benefit en wordt gekenmerkt door de aparte vrolijke verpakkingen. Vaak met aan de binnenkant een beschrijving van hoe met het product (meestal bij pallettes) kan gebruiken. Hieronder zie je een pallet waarvan de verpakking gebaseerd is op een theater in 3D. Hoe leuk staat dit op je make-up tafel?!

Ook budget merk Eyeko wist zijn cosmetica producten heel schattig te verpakken. De verpakkingen zijn gebaseerd op de mango figuurtjes die vaak in Japan te zien zijn. Op de foto zie je de verpakkingen van de 3 in 1 creme, die naar mijn weten niet meer verkrijgbaar is, wat erg zonde is.
Bron: eyeko.com
Tokyo staat ook bekend om de leuke en schattige producten en hun verpakkingen, waar je al blij van wordt zonder ook maar te weten wat er in zit. Hieronder een aantal voorbeelden van schattige verpakkingen.
cute packaging
Gevonden op diamondcanopywinn.
Maar niet alleen beauty producten zitten vaak in een leuke verpakking, in japan bijvoorbeeld vindt je vaak ook voedsel wat heel schattig verpakt zit. Bijvoorbeeld dit schattige pakje drinken. Helaas is hij nog niet in de handel maar het is een erg leuk ontwerp van  Mats Ottdal. Of de schattige ketchup fles.


Bron: fokis.se
Milk_milkitty_01_large
Bron: weheartit.com